Immer gerade aus - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu Immer gerade aus - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

Immer gerade aus

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

09 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Maandag 8-9-14:
Immer gerade aus rijden met de camper durf ik wel, zei ik vol overtuiging. Nou aan 1 stuk was de weg wel. Maar hij was alles behalve recht. Op high way 1 dacht ik wel te kunnen rijden. Alleen laat deze weg nou langs de volledige kust lopen en de kust in California is niet zo recht als in Nederland. Wat wij een slinger weg noemen is in vergelijking met hier nog recht. Maar goed ik heb gereden en het is me redelijk goed afgegaan. Van de paar keer na dat Edwin heel hard: OEEE riep of LINKS. Want dan nam ik de bocht naar rechts iets te strak en dat gaat niet met zo'n bakbeest.
Onderweg kwamen we nog een aantal klodder vet tegen. Midden op het strand lagen ongeveer 50 zeeleeuwen te luieren. Een stuk verder in het ondiepe water waren er zelfs nog een paar met elkaar in conclaaf wie er het eerste het strand op mocht :P
Maar dit was nadat we uit Monterey vertrokken waren. In Monterey zijn we naar het aquarium geweest. De vissen die daar zwemmen zijn behoorlijk groot en de aquariums nog veel groter. De vissen hebben echt enorm veel ruimte om te zwemmen. Om 10:30 werden de oceaan vissen gevoerd en dit was een mooi spektabel om te zien. Eerst kregen de maanvis te eten. Omdat deze vis uiterst sloom is hebben ze hem geleerd naar het wateroppervlak te komen om gevoerd te worden. Anders eten alle andere vissen zijn eten op. Daarna kregen de tonijnen hun eten. En dit ging er snel aan toe. Ze schoten met zijn alle van de ene naar de andere kant van het aquarium en onderwijl aten ze wat er in werd gegooid. Enorme bekken gingen er open.
Als laatste kregen de sardientjes te eten. Dit was een mooi gebeuren. Sardientjes zwemmen met zijn allen in een rondje. Neem tussen de 10 en 12 duizend sardientjes en die in een rondje. Zoiets zie je wel eens op de tv maar nu ook in het echt te zien was wel maf.
Na ook de rest van het aquarium gezien te hebben zijn we dus vertrokken verder naar beneden.
Omdat we een stuk verkeerd waren gereden en weer terug moesten zijn we niet tot Santa Maria gekomen, maar gestopt in San Luis Obispo. Hier was de camping gelukkig nog open om 17:15 en een plekje gekregen op een redelijk leeg terrein.
Nadat we op Amerikaanse manier Uncle Bence ophadden zijn we naar bed gegaan. (Uncle Bence rijst is er genoeg, maar geen potjes. Dus uiteindelijk een fles saus gekocht waar Zoet/Zuur opstond en een blikje ananas. En dankzij de ananas was het toch nog redelijk te eten:)

Vanmorgen (9-9-14) op tijd opgestaan en richting Los Angeles. 1 Tip ga niet op de bollevooi een camping zoeken zoals in Australie want in Amerika werkt dat niet. Dus ook nu weer wat langer als gepland gereden en uiteindelijk waarschijnlijk weer de 1 van de laatste plekjes bemachtigd op een camping. Alleen niet omdat deze vol is van toeristen. Nee hier staan campers waarvan je je afvraagt of het nog wel kan rijden. Maarja we hebben een plekje en wel voor 2 nachten. Dus vanavond even uitzoeken hoe we naar Hollywood gaan komen. Want met de camper is geen succes denk.
Ik ga nu stoppen want Edwin is klaar met het barbecueën van onze hamburgers op het mini barbecuetje wat er bij de camper kregen.
Tot de morgen denk ik.
xxx

• 10 September 2014 - 19:08

Marielle:

Hey reizigers. Leuk om te lezen wat jullie beleven in Amerika!
    Geniet ervan en van elkaar xx