VIVA LAS VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu VIVA LAS VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

VIVA LAS VEGAS

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

17 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Door gebrek aan Wifi een verlaat verslag:
VIVA LAS VEGAS. Daar zijn we nu. Gisteren (13-9) zijn we vanaf Barstow hier naar toe gereden. We hadden 2 nachten gereserveerd op de circus circus camping. Deze ligt bijna direct aan de las vegas strip. Dus dat is makkelijk. Maar omdat het nog steeds bloedheet was, zijn we boodschappen gaan doen en hebben we gelucht in heerlijk airco aangename gebouwen. Rond 15 uur waren we terug op de camping en hebben we de rest van de middag in het zwembad vertoefd. Want overdag is er toch weinig te zoeken op de Strip.
s’ Avonds zijn we op aanraden van Arno en Janneke naar Fremont street geweest. Dit is het ‘oude’ Las Vegas. Hier is een hoop chaos, maar wel gezellige chaos. Er is een hoop te zien. Met name de lichtshow. Deze wordt geshowd boven de winkelstraat op het dak. Verder is er de ‘Heart Attack’ grill te vinden. Leuk om even naar binnen te gluren, maar we hebben er niet gegeten. De burgers die aangeschreven stonden als: dubbele, driedubbele en vierdubbele bypass maakten het niet heel aantrekkelijk. En als je dan ook nog lees dat ze botervette shakes serveren zijn we maar aan de overkant gaan eten. En omdat we geen 350LB of ongeveer 160 kilo wogen mochten we er ook niet gratis eten. Voor de ingang was een weegschaal zodat je even kon checken of je er voor in aanmerking kwam.
Na het eten zijn we verder Fremont street ingelopen. Erg leuk om alle mensen te kijken en met name de straat artiesten. Je kan het je zo gek niet bekenden of het loopt er. Van de mevrouw van de camping wisten we dat om 20uur de lichtshow begon. Hij duurt 7 minuten. Dus om even voor achten een goed plekje aan het begin van de straat gezocht om de show te bewonderen.
Na alles gezien te hebben zijn we met de ‘Deuce’ terug gereden naar de strip en hier onze ogen uitgekeken. De Deuce is trouwens een bus waar je voor 8 dollar 24 uur op en af kan stappen. Hij stopt bij praktisch ieder hotel, dus een ideaal vervoersmiddel.
Je kan trouwens ieder hotel/casino inlopen. Je hoeft nergens zoals in Nederland intree te betalen. En in ieder hotel/casino is weer wat anders te vinden. De tijd vliegt trouwens ook. Je hebt totaal geen benul van hoe laat het is en moe wordt je ook niet. Alleen je benen dan :).
We hebben de vulkaan zien uitbarsten bij de Mirage en de fonteinenshow gezien bij het Bellagio. En alles kan groter en heftiger. Als je denkt dat je het mooiste gehad heb, overtreft het zich zelf weer. De uitbarsting van de vulkaan werden we op gewezen door de buschauffeuse. De gaf aan dat de vulkaan over 4 minuten zou uitbarsten, dus wie het wilde zien moest de bus uit. Nou wij snel er uit natuurlijk. Geen idee wanneer die weer gaat. Waarschijnlijk gaat hij maar 1 of 2 keer per uur. De fonteinen gaan ieder kwartier. Dus daar kan je letterlijk op wachten.
Rond 23:30 zijn we in een mega reuzenrad geweest. Soort van Londen Eye, maar dan een stuk groter. Op zijn hoogte punt waren we 167 meter hoog. Oke de intree kost wat, maar je heb een geweldig uitzicht over Las Vegas.
Hierna zijn we terug gegaan naar de camping. Vanavond doen we de rest van de strip. Want nu hebben we nog niet eens de helft gehad.
Vanmorgen (14-9) proberen uit te slapen, maar met de zon vol op de camper gaat dat lastig. Na ontbijt nog een rondje gemaakt met de Deuce naar het einde van de strip. Zodat we een beetje weten waar wat zit voor vanavond. Hierbij zijn we nog naar binnen geweest bij het New York hotel. Ook een hele belevenis. Van Edwin weer geleerd dat het hotel is opgebouwd uit stukken van New York. De buitenkant van het hotel ziet er uit als verschillende torens uit New York en binnen hebben ze geprobeerd een stuk wijk na te bouwen. En dat is aardig gelukt. Met er dwars doorheen uiteraard het casino.
Als laatste zijn we nog bij de M&M en Coca Cola winkel naar binnen geweest. Dat er zoveel verschillende soorten M&M waren wist ik ook niet. Alle kleuren en niet alleen van melk of met een pinda erin.
Vervolgens terug naar de camping en het zwembad in. Want dat is de enigste goede plek in de middag.
Zo Edwin is de vaat aan het afdrogen zodat ik dit verslag af kan typen en dan gaan we weer de strip op. Nu het laatste stuk bekijken bij donker. Morgen gaan we naar de Grand Canyon. Daar is het gelukkig een stuk minder warm. s’ Nachts is het daar maar 7 graden. HEERLIJK, want we hebben geen stroom of water aansluiten, dus ook geen airco. Ook geen Wifi. 16 september vertrekken we richting Page. Daar hopen we weer Wifi te hebben voor het volgende verslag.