Niemandsland - Reisverslag uit Mojave, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu Niemandsland - Reisverslag uit Mojave, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

Niemandsland

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

23 September 2014 | Verenigde Staten, Mojave

Daar zit je dan. Midden in de woestijn, in the middle of freaking nowhere, op een camping. Wat volgens de campergids aangeschreven staat als een Oase in de woestijn, met een groot zwembad, game hal en souverierswinkel blijkt alles behalve dat. Want dat het in de woestijn ligt klopt, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ten eerste onmogelijk te vinden, ten tweede keek de verhuurder ons aan als of we aliens waren(want wat moeten 2 toeristen op deze camping?) en ten derde het zwembad was gewoon NIET open. Terwijl het toch echt nog steeds zo’n 32 graden is. Dus deze camping kunnen ze beter uit de lijst schrappen. Ps het is de sierra rv park in Mojave van Good Sam.
Maar goed wel ALLE tijd om puzzelboekjes uit te puzzelen, een leesboek in 1 ruk uit te lezen, dit verhaal te schrijven en me zowaar bijna te beginnen te vervelen. Maar Edwin heeft zijn tijd prima besteedt want de Wifi is hier zowaar goed en hij heeft een luchtmacht museum gevonden op onze verdere route. Dus de route is wat aangepast en nu verblijven we in Atwa een nacht, tussen Sequoia en Yosemite in.
Maar goed zal weer even terug in de tijd gaan. Terug naar Zion nationaal park waar ik gebleven was. We hadden dus een route uitgezocht van 2 uur en hebben deze 20-9 gewandeld. Ik blijf het zeggen: weer totaal anders. Je loopt direct langs de rivier tussen reusachtig hoge rotsen. En gelukkig liep de rivier waar Edwin dankbaar gebruik van maakte met zijn camera. Iedere waterval(letje) werd op menig verschillende manieren vast gelegd en onderwijl genoot in van al het natuurschoon. Deze keer hebben we zowaar wel volgens de aangegeven tijd gelopen, maar dat kan niet anders met alle fotogenieke stukjes.
Aan het einde van onze route kon je nog verder lopen, maar dat kwam inclusief 1 paar natte voeten, want je moest de rivier door en daar hadden we nou weer de zin en spullen niet voor. Dus rustig aan terug. Nog een kleine andere route gelopen en na de lunch terug naar de camper. Net op tijd want de lucht trok dicht en al snel begon het te regenen en onweren en dat stopte niet tot de volgende ochtend toen we weg gingen.
Vanuit de regen en de drup terug gereden naar Las Vegas waar we op dezelfde camping een plekje namen als de vorige keer. Na boodschappen gedaan te hebben en ons geïnstalleerd te hebben op de camping op naar het zwembad. De temperatuur is weer boven de 30graden uit gestegen dus is het zwembad de enige plek om smiddags te zijn. En wie komen we daar in het zwembad tegen? Het stel wat we in Barstow in het zwembad leerde kennen. Het stel wat pas 2 weken voor vertrek de reis had geboekt. Zo toevallig, maar wel erg leuk. Dus weer verhalen en tips uitgewisseld. Beste tip van hun: Met je camper kan je niet via de zuid ingang sequoia in(je camper mag niet langer zijn dan 22 feet en de onze is 23feet en nog wat, dus net te lang.) dus moet je via de Noord ingang(=omrijden) naar binnen. Erg prettig dit vooraf te weten.
De avond in Las Vegas zijn we in de buurt gebleven van de camping. Zo hebben we geen buskaartje nodig. Als eerste in Circus Circus in de adventrure dome gekeken. En dat is echt HEEL raar. In een grote overdekte hal hebben ze een heel attractiepark na gebouwd. 2 grote achtbanen die over de kop gaan en kurketrekker rondingen maken, een schommelboot en nog veel gekkere dingen. Te maf om te beschrijven. Nergens in gegaan, want werd alleen al misselijk bij het kijken naar de attracties. En het wat echt wel druk. Heel veel kinderen.
Na gegeten te hebben zijn we naar de Stratosphere toren gelopen. Deze staat aan het begin van de strip en is 356m hoog. Maar omdat je intree moet betalen om naar boven te gaan en we de vorige keer al in het reuzenrad zijn geweest hebben dit niet gedaan. Wel nog maffe/aparte auto’s gekeken die per autowiel omhoog of omlaag konden en al stuiterend over de strip reden. Want er bleek een autoshow te zijn geweest overdag en nu reden ze voor de lol over de strip. En dit trok behoorlijk wat bekijks. Bij de stoplichten stonden groepjes mensen met drankjes/stoelen en uiteraard hun fototoestel om alles vast te leggen. Na dit alles terug gegaan naar de camper voor een laatste nachtje Las Vegas.
Vandaag dus vertrokken en hier in niemandsland op een camping beland, naast campers die niet snel meer gaan rijden volgens mij.
Morgen op naar Visalia waar we een nacht verblijven, op een KOA camping(deze lijken toch wat beter), om dan 24-9 op tijd te vertrekken naar Sequoia nationaal park en daar weer een First-come First-pick camping te pakken.
Zo inmiddels is de tijd dan toch nog verstreken en zullen we maar eens aan het avondeten beginnen, terwijl jullie in Nederland over een paar uurtjes aan het ontbijt gaan beginnen :).
xxx