3 daagse tour, Kakadu en Litchfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu 3 daagse tour, Kakadu en Litchfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

3 daagse tour, Kakadu en Litchfield

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

03 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Dag 1:
6 uur moesten we verzamelen. Om vervolgens 300km in een soort hoge jeep af te leggen. Ik weet niet of het aan de weg of de schokdempers lag, maar hij hobbelde flink door. Maar gelukkig wel met AIRCO. Onderweg nog een toiletstop waarbij onze gids ons op een kaart de route wees. Maar doen hem wel achterste voren. Vraag me niet waarom.
Maar nu konden we wel aangeven wat we wilde zien. Rotsschilderingen en zwemmen.
Eenmaal bij het begin van Kakadu nationaal park aangekomen was het nog 1,5 uur rijden tot de rotsschilderingen. Daar hebben we een wandeltocht van ongeveer 2km gelopen. Langs de rotsen met verschillende tekeningen en onwijs mooie uitzichten.
Vervolgens weer terug naar de airco, want de temperatuur stijgt wel door. Bij een billabong(kleine water pool) hebben we geluncht. Enig min puntje zijn de vliegen, die zijn er sinds 2 weken. De temperatuur begint te stijgen dus verschijnen ze. Gister was de eerste regen sinds april. Dus iedereen hier was er erg blij mee.
Vervolgens reden we naar de Jim Jim waterfalls. Hier stroomt normaal een waterval maar vanwege het droog seizoen stond deze droog. Maarja de omgeving maakt alles goed.
Ik neem trouwens mijn eerdere woorden van een hobbelige weg terug. Want de weg naar onze zwempool was pas ECHT hobbelig. Stelt u de volgende weg voor: hobbels van een halve meter, gaten van 20 cm met een tussenpoze van 10cm. Ja heeft u een beeld hiervan? Goed en dit dan een half uur lang. Dan ben je lekker door elkaar geschut:).
Eenmaal daar moesten we nog een wandeltocht van een half uur afleggen over een bospad met keien, wat eindigde in alleen keien die rotsen werden. En dat is een aardig klauterwerk. Maar dan heb je wel wat. Midden in een kloof een waterpool met heerlijk water. Prachtig mooi.
Na het zwemmen op naar de camping. Weer over de hobbelweg.
Daar kregen we een swag(muggententje). Dat is een tentje van 2 meter lang, 0,5 meter breed en 0,5 meter hoog. En dat was het. Slapen in de open lucht. Te samen met de vliegen en bijtende mieren.
Maar eerst eten. Want we kregen nu wel trek. Inmiddels 19uur. Dus kampvuur aan en koken maar. Pasta, kip en groenten. Lekker!
Daarna de douch opgezocht en dan proberen te slapen. Ben benieuwd.

Dag 2:
Ondanks de harde ondergrond zijn we snel in slaap gevallen. Nog wel een keer wakker geworden want snachts koelde het nog redelijk af. Gelukkig hadden we een slaapzak erbij gehuurd. Met de maan boven ons hoofd en een mooie sterrenhemel mogen we niet te hard klagen over onze rug die de harde ondergrond minder vond.
Al weer vroeg aan ons kampvuur ontbijt want anders zou het te heet zijn voor het bezoeken van de twin waterfalls. En wat was het daar weer mooi. Oma van R ik denk dat u hier de hele dag zou kunnen zitten. Wit strandje, meters hoge bergen rondom en een kleine waterval. Welke normaal veel groter is, maar dan kom je er ook niet echt bij. Helaas hier niet zwemmen, want heel misschien zit er toch nog een krokodil ondanks de maatregelen.
Was wel ook weer een enorme klautertocht over rotsen en smalle randjes, maar dan krijg je ook wat.
Vervolgens WEER terug over de hobbelweg. Deze keer waren we er wel klaar mee.
Op naar de lunch. Maar eerst nog even langs een nationaal museum. Van de lunch met name Edwin erg opgeknapt. Of zou het van het te kort aan cola liggen. Want een tweede flesje werd gehaald voor het geval we weer de komende 24uur geen winkel tegen zouden komen ;p.
Weer met zijn allen in de jeep gestapt. We zijn trouwens met zijn 9en inclusief gids(Depten). 4 meiden en 5 mannen. Rusland, Frankrijk, Duitsland, Engeland en natuurlijk Nederland is vertegenwoordigd. Onder genot van een muziekje op naar de volgende zwemplek:), bij Maguk.
Hier troffen we wel een goed lopende waterval aan. Weer heerlijk gezwommen in water wat zo helder was dat je minimaal 3 meter diep kon kijken.
Na ongeveer 2 uur terug naar de jeep. Om ons vervolgens na bijna 2 uur bij de volgende campingplaats te stationeren. Onderwijl werd er prima voor ons gezorgd. Aan fruit en koekjes geen gebrek.
Bij de camping mochten we kiezen. Onze swag of in kant en klare tentenhutjes. De keus is dan gauw gemaakt.

Inderdaad onze swag, want wanneer krijg je de kans tot slapen onder de volle maan. En dat is nog behoorlijk licht. Dat heb je in Nederland niet. En al helemaal de sterrenhemel niet. Zoveel sterrren zie je nooit.
Maar er moet nog gegeten worden, dus kampvuur aan en koken maar. Koolsalade, gebakken aardappels, noedels EN buffel en kangaroe vlees. Ik heb liever kangaroe en Edwin buffel. Daarna snel douchen en naar bed, want morgen ook weer om 6uur op. Maar eerst nog op de foto met de walibi. Die hopte daar rond.

Wist je trouwens dat Edwin zich tegenwoordig kapot schrikt als hij een bordje ziet met: 4WD ONLY. (4wiel aandrijving) Betekend dat je de laatste 3 dagen niet gegeten moet hebben = grote hobbel weg.

Dag 3:
Beter geslapen dan gister. Ondanks de enge verhalen over de spin die bij het avondeten liep. Deze kan gevaarlijk zijn.
Ontbijt en gauw op weg naar onze boottocht op zoek naar krokodillen.
Nou en of ze gezien hebben. Kleine, grote en grotere. Onwijs gaaf, maar dat niet alleen. Ook de vogels die daar leven. Dankzij de bootgids weer van alles op de hoogte en een super uur op het water gehad. Een aanrader voor iedereen die in de buurt is. (Beetje reclame)
Vervolgens terug naar de jeep op naar Litchfield park. Onderweg genieten van de Australische omgeving. Roodbruin zand en de half verbrande zwart witte bomen. Ze branden ieder jaar het gras weg. Anders zou het meters hoog worden. Eenmaal daar eerst onze lunch en laatste maaltijd van deze tour want vanavond eten we in Darwin. Vervolgens op naar een waterval of stroomversnellingen. Hadden de planning om eerst bij de waterval te kijken en te zwemmen bij de versnellingen. Maar de meters hoge trap weerhield ons hiervan. Nu zijn we best sportief maar om met 35graden ofzo alleen een trap af te lopen voor een foto waarna we nog 2,5km in de zon moesten lopen naar waar we wilde zwemmen was ons toch iets te gek.
Maar blij waren we wel toen we er waren. Heerlijk het water in, tussen de watervallentjes en stroomversnellingen. Nu geen neppe als in centerparcs:). Na 2,5 uur moesten we het water uit. Wat hadden we een spijt, want het was volgens ons nog heter dan voor het zwemmen. We zijn nog nooit zo blij geweest met de airco. Onze tour zit er bijna op. Alleen nog terug naar Darwin. Onderweg nog gestopt bij een termietenrots. Mega groot. Groeien 1meter in 10 jaar. De laatste stop is om te tanken, anders redden we het niet. Aardig wat km en liters diesel zitten er op.
Om 17:30 waren we terug in Darwin. Spullen uit de jeep, afscheid van iedereen, veel dank aan de gids en toen waren we weer alleen. Op naar het volgende
We hebben zoveel gezien en gedaan dat het idee hebben hier al weken zijn ipv 4dagen.(nog niet eens alles staat er in volgens mij)
Het is soms wat chaotisch. Maar dat komt omdat ik de verhalen tijdens het rijden op me telefoon geschreven heb en nu overgetypt heb op de computer. Anders zou ik de helft vergeten zijn van wat we gedaan en gezien hebben. Het verhaal had dan wel een stuk korter geweest om te lezen;p
Dit wat het wel weer. Tot de volgende keer. Waarschijnlijk van uit Alice Springs. Hier vertrekken we vrijdag 5 oktober naar toe.
Groetjes ons

• 03 Oktober 2012 - 19:02

Kim En Oma:

hey edwin en maria! zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin! ik ben nu bij oma en hebben jullie verhaal zitten lezen! nu vroeg oma af of dat rechter kolom(reactie plaatsen) was om te reageren, waarop ik zei, ja!!!!!! dus bij deze! heel veel succes en oma blijft jullie volgen! Heel veel liefs kim & oma

• 04 Oktober 2012 - 10:51

Simone:

Hi guys,
    Wat super leuk om jullie verhalen te lezen! ik zie zoveel hekenning marie!
    ik blijf jullie volgen, heel veel plezier nog en geniet!
    Groetjes simone