Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

05 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Daar zitten we weer op het vliegveld, alleen nu gelukkig nog niet op weg naar huis, maar op naar de volgende bestemming: Alice Springs.
Het was alleen weer enorm vroeg vanmorgen. Het vliegtuig zou om 7:10 opstijgen, wat betekende dat we om 5:15 de shuttle bus moesten hebben( op advies van het hostel). Lichte stress sloeg ons alleen toen bleek dat bij sommige mensen hun horloge toch anders bleek te lopen dan de onze. Want van opschieten of alleen al op tijd klaar zitten voor de bus hadden ze blijkbaar nog nooit gehoord. Maar gelukkig is het vliegveld van Darwin niet zo groot als Schiphol dus toch nog op tijd door de douane. Maar het is nog steeds erg vroeg in de ochtend.
Gister hebben we wel heerlijk uitgeslapen. Voor we het wisten was het 10uur. Blijkbaar had de 3-daagse tour toch meer energie gevraagd dan gedacht. S-middags zijn we naar crocosaurus cove geweest. Hier hebben we 6 van de grootste krokodillen gezien in gevangenschap. De grootste was 5, 58 meter lang. En ondanks dat ze er zo groot en log uitzien waren ze met voedertijd toch behoorlijk snel uit het water en bij de kippenpoot. En wat eenkeensklaps maakte de bek als hij dicht ging. Daar wil je niet tussen zitten met een ledemaat. Verder hebben we nog een aantal baby krokodillen gezien, vissen en verschillende reptielen. Leuke middagbesteding. S-Avonds wat gegeten, tassen ingepakt en op tijd naar bed.
Maar nu dus op naar Alice springs. Hier wacht ons een nacht in een drom. Dit is een slaapzaal met 4 bedden. Ik heb dit eerder meegemaakt, maar Edwin is erg benieuwd.
Morgen worden we ook weer vroeg opgehaald, 6:15. Dan begint onze 5daagse tour door de woestijn. We zijn benieuwd hoe we die gaan overleven. Gezien de weersvoorspelling voor de komende 4 dagen 35graden is.
Verder hebben we waarschijnlijk ook geen bereik, dus Petra alvast gefeliciteerd met je verjaardag vanaf de andere kant van de wereld.
Tot over een paar dagen,
Groetjes van ons

• 05 Oktober 2012 - 07:25

Petra:

Heyhey,

Wat lief dat jullie daar aan denken en leuk dat jullie even belde!
    Heel veel plezier en sterkte in de warmte van de woestijn!
    Wat ik aan de telefoon al zei, het is hier echt herfst, regen, grijze lucht en bladeren op de grond.
    Maar daar hebben jullie lekker geen last van!

Veel liefs!

• 06 Oktober 2012 - 11:32

Peter:

Hoihoi,

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis!!
    Hebben jullie het extra "fitnessarrangement" overleeft na de beroerde vliegreis en het acclimatiseren??
    Zag al een mooie foto van de Twin Falls... zo te zien genieten jullie met volle teugen :D

Hoop dat jullie in de hostels geen snurkers tegenkomen.... anders maar effe een corigerende tik geven :P

Heel veel plezier tijdens de verdere reis!! Geniet ervan!!!!!

Groetjes Peter (vanuit het koude en erg natte Nederland)