Het geluk is nog niet op - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu Het geluk is nog niet op - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

Het geluk is nog niet op

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

27 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Allereerst bedankt voor ieders reactie op onze verhalen. Erg leuk om te lezen wie ons volgen.
Maar goed de tweede nacht sliepen we beide beter. Niemand horen binnen komen en maar 1keer wakker geworden. Om 9 uur uit gekomen en wat bleek. Tegen de weersvoorspelling in toch een strak blauwe lucht. Dus het plan om naar het strand te gaan gaat door. Goed wel zonder zwemkleding want warmer dan 21 graden zou het niet worden. En met een stevig windje voelt het toch net nog iets kouder.
In de haven een kaartje gekocht voor de veerboot naar Manly. Niet naar bondi beach (zoals we vooraf in gedachten hadden) want dat zou de verwachtingen niet waar maken volgens de hummer chauffeur en een boekje. Dus dan maar op aanraden naar Manly. En daar was het erg leuk. Een leuke winkelstraat met daar achter een mooi strand en zee. Vanwege de sterke stroming was zwemmen niet toegestaan buiten een klein stukje strand. Maarja wij hadden toch niets bij ons, dus heerlijk op het strand naar alle surfers zitten kijken, want die waren in overvloed. Met een goed windje en lekker zonnetje zo wat tijd door gebracht. Om een uur of 15 besloten terug te gaan want we wilden nog naar darling harbour. Daar zou s'avonds vuurwerk te zien zijn.
In de haven eerst maar de goede plek opgezocht want we wisten niet precies waar en hoe laat het zou zijn. Door de ponton(daar waar het vuurwerk van af gestoken werd op het water) wisten we in ieder geval waar het was en door vragen hadden we het tweede antwoord ook. Goed het was inmiddels 16uur dus maar een plekje gezocht bij een restaurant. Toevallig had het restaurant een verhoogd terras dus konden mooi over iedereen heen kijken. Dat samen met een plekje voor aan maakte weer dat wij super zaten. Tot het vuurwerk hebben we ons vermaakt met het kijken van mensen. Want de klederdracht en met name het schoeisel was toch wel fascinerend. Hoe ze kunnen lopen op hakken waar de voorkant alleen al minimaal 5 cm hoog is en dan nog niet gesproken over de hak zelf. Die is zo hoog dat de enkel vaak recht boven de tenen staat. En dan kunnen ze zelfs nog lopen. Nou mij niet gezien. De vrijgezellen hebben we ook voorbij zien komen. Er waren volgens ons wel 10 feestjes aan de gang. Maar gelukkig verdwenen die allemaal op de boot, want er zat al aardig wat alcohol in. En niet iedereen wordt er gezelliger van. Maar om 21 uur begon het vuurwerk. En het was echt super. Hoog, laag, groot en klein. 6Minuten lang. En dankzij ons plekje super te zien. We boffen echt ontzettend veel deze vakantie.
Eenmaal afgelopen hebben we de vampieren, doodskoppen en ander gegriezel maar voor wat het is gelaten(begin van halloween)en hebben (lekker luxe) de trein genomen terug naar ons bedje. Want om nog minimaal een uur heuvel en trappen op en af te lopen hadden we geen zin meer in. Die loop hadden we de dag ervoor al gedaan en was behoorlijk vermoeiend.
Eenmaal in ons bed bleken we de enige bijna die het hostel in gingen. De meeste ging op stap. Mooi dan kunnen wij lekker rustig in slaap vallen.
En blijkbaar raken we gewend want we hebben niemand binnen horen komen. Terwijl dat toch 4keer gebeurd moet zijn. Blijkbaar waren we toch wel moe.
Vandaag zijn we weer naar darling harbour geweest, want we was daar een marine museum. Compleet met legerschip, een soort piratenboot(zo een van pirates of the Cariben) EN een onderzeeër. Die was wel echt heel leuk om van binnen te zien. Goed we moesten wel overal gebukt of kruipend door heen, maar was wel gaaf.
Alles gezien, inmiddels 13uur, eerst lunchen en dan terug richting het hostel om de koffers in te pakken voor morgen:(. Komt nu heel erg dichtbij.
Morgen wat vroeger naar het vliegveld, want dankzij het slechte internet en langzame computers niet online in kunnen checken.
Maarja dat zien we morgen wel weer. Vanavond nog douchen zodat we niet helemaal vies Schiphol binnen komen na de vliegreis.
Nou groetjes van ons en tot over een paar dagen.

• 27 Oktober 2012 - 14:04

Petra:

Heb via de whatsapp al een paar foto's gezien!
    Echt gaaf! Slaap lekker , morgen nog even genieten van Sydney en dan
    Een goede terugvlucht! X

• 27 Oktober 2012 - 15:28

Henk & Margret:

Goede morgen Sydney
    Jullie laatste dag in Sydney, geniet er van, maar geniet vooral van het mooie weer,
    want hier is het koud, vanmorgen ( zaterdag) zat er een aardige laagje ijs op de voorruit,
    dat werd krabben, jullie weten nog hoe koud het dan is.
    We wensen jullie een hele goede terug vlucht, met hopelijk voor jou Edwin wat extra beenruimte,

Tot dinsdag
    XxxXxxXxxX