Knuffelen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu Knuffelen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

Knuffelen

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

15 Oktober 2012 | Australië, Airlie Beach

Vanuit Cairns waar ik het vorige verslag schreef zijn we naar townsville gereden. Zo'n 350km verder op. Was een hele rit. Onderweg wel een paar keer gestopt, onder andere bij de Joshepine waterfalls. Nu een goed stroomende waterval gezien. Je kon hier ook zwemmen, maar dat hebben we overgeslagen, omdat we nog wel een aardige auto rit voor de boeg hadden.
Verder zijn we gestopt bij Mission beach om te lunchen. Heerlijk onze camper direcht aan het strand geparkeerd om vervolgens eerst maar eens te gaan voelen hoe koud het zee water was. Koud was het zeker niet. In vergelijking met Nederland was het gewoon WARM. Heerlijk dus even met onze voeten in het water. Vervolgens terug naar de camper, want het broodje zalm(ja we verwennen ons zelf wel een beetje) lag al te wachten. Onder het waanzinnig mooie uitzicht over een wit strand, palmbomen, blauw water en een berg op de achtergrond lekker ons broodje op.
Weer terug in de camper en met behulp van onze nederlandstalige mw (oftewel Tom Tom) in Townsville bij de camping aan beland. Afgezien van het feit dat hij dicht bij het strand lag, was er verder niet zo veel aan deze camping. En omdat het zondag was en we geen boodschappen hadden gedaan, gingen we maar opzoek naar wat te eten. Zou denken dat het in zo'n kust stadje niet zo moeilijk moet zijn om een gezellige locatie te vinden, maar we waren beide blij dat we hier niet langer dan 1 nacht hoefde te blijven. Cairns was in vergelijking met Townsville vele malen leuker. Maarja het is ook alleen maar als tussen stop.
Na een beetje uitgeslapen te hebben zijn dus maar snel door gereden. Maar niet voordat we boodschappen gedaan hadden, want een ontbijt hadden we ook niet meer in huis. Had inmiddels wel honger. Na de boterhammen, drinken en ook het avondeten in geslagen te hebben gingen we op weg naar Arlie Beach. Nu iets minder ver dan gister, zo'n 278 km. Vlak na Townsville kwamen we nog langs Billabong santuary. Zoals te lezen was in onze vooruit geplande reis. Besloten om te stoppen en te kijken of het wat is. Het is een klein schalige 'dierentuin'. In Nederland noem je het een kinderboerderij. Alleen nu niet met geiten en konijnen maar met krokodillen en KOALA'S! En als je in Australie bent moet je vind ik op de foto met een koala. Dus dat hebben we gedaan. En hij was zo zacht en lief om vast te houden, zo schattig. Alleen wel lange nagels. Dus hij kon ons goed vast houden. 2 Hele mooie foto's aan overgehouden. Verder kon je zoals je in Nederland ook de geitjes mag voeren, hier de kangaroes voeren, waren er wel een stuk of 8. Ze aten gewoon uit je hand. Edwin zowat nog aangevallen, want het duurde papa kangaroe net iets te lang voordat hij te eten kreeg.
Na allen dieren gezien te hebben, ook de eendjes gevoerd te hebben en onze handen gewassen te hebben gingen we verder op weg. Inmiddels was het alweer half 1 dus maar een plekje opgezocht om onze lunch te nuttigen. En hoe kan het anders dan op echt australische wijze. Gewoon naar een park, met openbare barbeque. Dan lekker onze worstjes opgewarmd en heerlijk broodje worst voor de lunch. Echt zo relaxt. Dat heb je in Nederland niet. Zou ook niet kunnen, want binnen een week is het kapot en onder gekliederd. Zonde. Zou wel leuk zijn. Moet je alleen wel dit weer hebben:).
Maar onze reis gaat verder. Inmiddels zit ik achter het stuur en moet zeggen gaat steeds beter. Lekker muziekje erbij en genieten van de omgeving.
Eenmaal in Arlie beach aanbeland een camping uitgezocht waar we nog 10% korting krijgen omdat we via top tours/apollo rijden. En we zijn wel Nederlanders natuurlijk. Veel voor weinig. En deze camping is gelukkig weer een stuk beter dus niet erg om 2 nachten te blijven, want morgen hebben we een dagtour naar Whitsunday beach. Ja wel weer over zee, dus de zeepilletjes gaan er weer in. Hopen dat wat in de brochure staat uitkomt. No seasickness. We gaan het zien. Het is in iedergeval minder ver en minder op de boot. We gaan weer snorkelen en verder nog op een hagelwit strand luieren. :P. Hoe is het trouwens in Nederland??
Arlie beach is trouwens wel weer echt een touristen stadje, maar wel leuk om te zien. Gezellig druk.
Wij hebben een beetje de rust en het mooie uitzicht opgezocht om een heerlijk eigen gemaakte maaltijd, mbv de openbare barbeque, te maken. Was weer super.
Nu lekker een beetje aan het relaxen op de camping en morgen weer lekker uitslapen, want we worden pas om half 10 opgehaald. Heerlijk eindelijk eens niet super vroeg je bed uit voor een dagje uit.
Zullen nog wat foto's toevoegen om jullie een beetje op de hoogte te houden van wat ons uitzicht is.
Groetjes van ons.
Owja Edwin is trouwens ook weer dolgelukkig, want we hebben hagelslag gevonden. Stond wel tussen de ijsdecoratie, maar het is van chocola en het lijkt op hagelslag. Want van altijd ham met ontbijt, wordt hij ook niet veel gelukkiger.
PS vinden het erg leuk om te lezen wie ons volgen, dus laat gerust je naam/een berichtje achter.

• 15 Oktober 2012 - 17:18

Petra:

Hey daar,

Lees al jullie verhalen hoor, erg leuk om te lezen en om een paar impressie foto's te zien!
    Broertje, geen water en ham, maar cola en hagelslag, wat zal jij gelukkig zijn daar!
    Veel plezier daar, genieten!!

X Zus

• 15 Oktober 2012 - 17:18

Petra:

Hey daar,

Veel plezier daar, genieten!!

X Zus

• 15 Oktober 2012 - 18:13

Henk & Margret:

Hoi
    Wij lezen ook jullie verhalen, en wij vinden de foto's ook erg leuk.
    Wij zeiden het al eerder, dit is jullie reis,
    En Edwin HAGELSLAG is ook wel echt nederlands hoor.

Lieve groetjes
    Van uit een koud en nat