Camperen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu Camperen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

Camperen

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

13 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Inmiddels al 1 nacht in onze camper geslapen en zo op naar de volgende. We staan op een camping in Cairns. Daar zijn we gister, nadat we de camper opgehaald hadden en boodschappen ingeslagen, naartoe gereden. Gezellige camping met zwembad, toiletten, douches, wasruimte en een camping keuken. Met verschillende kookstellentjes en bakplaat.
Maar even terug naar gister. Om half 10 waren we bij de camper verhuur. Moesten nog even wachten, want er waren aardig wat stelletjes. Zomaar toevallig bijna allemaal uit Nederland. Zo zie je er geen, zo zie je er 3. Eindelijk aan de beurt, bleek dat edwin zijn creditcard geweigert werd. Heel vaag, want de avond ervoor hebben we hem nog gebruikt in het hostel in Cairns waar we 1 nacht sliepen. Maarja goed, mijn pinpas gebruikt. Doet het ook niet. HUH?? Dan Edwin zijn pinpas maar. Ook niet. Sh*t. Wat nu? Pinautomaat maar opzoeken en gelukkig konden we daar wel geld pinnen om alles te betalen.
Dus weer terug naar de verhuur. Wij waren inmiddels weer in de wachtbanken gezet, dus weer op je beurt wachten. Goed inmiddels was er een ander klaar dan de eerste dus die hielp ons verder. Papieren waren allemaal al inorde dus alleen nog het geld afgeven en op naar onze camper. Owja zei de verhuurder. Ik moet nog wel even je credit card hebben om een bepaald bedrag vast te zetten, mocht je een boete krijgen.
Owjee dachten wij. Die deed het net niet, wat nu. Gewoon maar afwachten. En je zal het zien het zien. Nu deed de pas het ineens wel. ??? Wie zal het zeggen waar het aan ligt?
Nouja wij al lang blij dat het helemaal goed is. Owja nog 1 ding(bah wat nu weer dachten we): had mijn collega al verteld dat jullie een upgrade hebben gekregen. De camper is nu wat groter en jullie hebben een wc en douche. OW, nou zit er toch nog wat mee:) En man wat is dat ding groot. Ben blij dat Edwin gewend is om in grote bussen te rijden, want weet niet of ik dat wel aandruf. Rechte wegen gaat me wel lukken, maar de steden zelf? We gaan het zien.
Dus 3 rondjes om de camper gelopen en alles opgeschreven wat er al mis aan is, zodat wij daar straks in Brisbane niet de schuld van krijgen.
En hup de koffers er in en rijden maar. Aahh dat is toch wel raar aan de linker kant. Maar als je eenmaal rechtdoor rijdt gaat het prima, alleen na de bochten naar rechts willen we een enkele keer nog wel op de rechter helft uitkomen. Maar gelukkig staan overal bordjes om dit soort toeristen erop te wijzen dat je links moet rijden:)
Zoals ik al zei boodschappen gedaan, in inderdaad er is een voorraadje aan drinken ingeslagen, anders dan water. :)
Gisteravond onze eigen aardappels en vlees gebakken en daarna nog even naar het centrum gereden. Onze camper op de parkeerplaats en heerlijk langs de boulevard gelopen. Nu echt een beetje de smaak van vakantie te pakken. Hier een avondmarkt tegen gekomen, waar we heerlijk overheen geslenterd zijn. Was erg leuk. Vervolgens verder gelopen, want we hadden een doel toen we naar het centrum gingen. Een onderwatercamera, want vandaag zijn we wezen snorkelen en duiken op het great barrier rif :D.
Gelukkig net op tijd de winkel ingestapt, anders had ze hem voor onze neus gesloten. Maar nu stonden we binnen en hielp ze ons een hoes voor Edwin zijn camera te vinden zodat hij tot 10 meter onder water kan fotograveren. Klinkt goed, maar thuis eerst uitproberen met papier in de hoes en dan 15minuten onder water. En zoals belooft, geen water in de hoes. Voor de zekerheid nog een keertje gedaan, en ook deze keer DROOG. Jeeh, dan kan de camera morgen mee.
Vanmorgen om half 8 bij de balie gemeld en op naar de boot. We waren al gewaarschuwd door de hostel eigenaar dat het erg winderig was en waarschijnlijk een hobbelige weg zou worden. Nu hebben we al eerder te maken gehad met zo'n weg, maar nog niet op het water. Dus de avond er voor en sochtends bij ontbijt, al een reispilletje ingenomen. Hopen dat het goed gaat. En dat ging het, tot dat we naar boven moesten op de boot en daar de uitleg kregen over het duiken. Want daar zat ik in het midden, half achterste voren en zonder horizon in het oog. Dus dat is niet heel goed voor je maag. Ik was niet de eerste en ook zeker niet de laatste. Het was voor mijn gelukkig wel de enige keer.
Na alle uitleg en alle handtekeningen, dat je hun nergens voor verantwoordelijk hou als je dood gaat, de flippers aan, brillen op, snorkels in je mond en hop het water in. Wauw gelijk onder je al zo'n 15 vissen. Bijna overal waar je kijk zie je koraal en verschillende vissen. Echt mooi. Heerlijk een beetje gesnorkeld en de de uitleg op gevolgd wat te doen als je water in je bril of snorkel heb zitten. En oefening baart kunst. Maar onderwijl wel goed op blijven letten, want we willen ook nog duiken. Maar wij waren groep 11 dus dat duurde wel even. Na een poos verschillende keren een hap zoutwater binnen te hebben gekregen, besloten even de boot op te zoeken en even bijkomen voor we gaan duiken. Groep 8 was nog aan de beurt en de lunch werd geserveerd, dus eerst maar wat eten dan. Voelde me inmiddels al wat beter, want in het water merk je niet zoveel van de golven. Maar halverwege onze maaltijd werd ineens groep 12 opgeroepen. Huh? Hoe kan dat nou. Even vragen dus maar. Bleek dat we een paar vragen op de vragenlijst niet hadden ingevuld. Gauw nog maar gedaan, Edwin bij zijn eten weggehaald en op naar de zuurstoftanken. Wat bleek. Iedereen was al geweest, dus wij mochten heerlijk samen met zijn 2tjes, met instructuur wel natuulijk. Wat resulteerd in een leuk foto samen, in plaats van met een groep van 4 of 5. Toch weer een beetje geluk.
Na een half uur weer terug naar de boot. Duiken was erg gaaf. Tot wel 7 a 8 meter diep geweest. En jahoor de hoes van de camera heeft het ook nog uitgehouden. Dus hele leuke foto's gemaakt.
Na de lunch nog naar een ander rif gevaren en daar ook nog een poos gesnorkeld. Mochten na betaling nog wel een keer duiken, maar je bent meer bezig met krijg ik wel lucht en het duiken zelf, dan naar de visjes kijken en het koraal. En daarnaast hadden wij al met zijn tweetjes gezwommen, want daar kreeg je nu ook de mogelijkheid tot, om in kleinere groepjes te gaan.
Gelukkig was het water 25graden, dus echt koud was het niet. Alleen wel als je er uitkomt, want de wind waaide nog aardig. Het zonnetje was gelukkig wel doorgekomen. We besloten ons maar aan te gaan kleden en nog lekker in het zonnetje een beetje op te warmen. Nadat ook de rest uit het water gekomen was, was het tijd voor de terugweg. Nog steeds veel wind, dus veel golven. Ik gelukkig alles binnen kunnen houden, maar dat gold niet voor alle passagiers. Het tweede rif was dichter bij dan het eerste, dus sneller terug in de haven. Daar eenmaal van de boot kregen we ons Padi certificaat. Oficieel ons eerste duikcertificaat in de open zee.
Nu heerlijk nog even bijkomen van vandaag, dan douchen(want we hebben genoeg zout bij ons voor de komende jaren) en lekker naar bed. Morgen een beetje uitslapen en dan begint de roadtrip pas echt. We kijken er naar uit om eindelijk eens meer dan 1 nacht in het zelfde bed te slapen. Want dat is nog niet echt gebeurt.
Goed, dat was het dan wel weer. Het is weer een heel verhaal geworden en dat alleen maar van 2 dagen. Edwin zal nog wat foto's plaatsen, om jullie nog iets jaloers te maken. :P
Groetjes van ons

• 13 Oktober 2012 - 13:51

Henk & Margret:

Hoi
    Wat ontzettend leuk dit verhaal van jullie te lezen.
    Edwin had al een Padi certificaat voor in het zwembad.
    We zijn benieuwd naar het vervolg van deze reis.
    Lieve groetjes

• 14 Oktober 2012 - 03:39

Gerard:

Wat een geweldige ervaring!!