Eerste camper rit - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu Eerste camper rit - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

Eerste camper rit

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

07 September 2014 | Verenigde Staten, Marina

Vanmorgen op tijd opgestaan, of terwijl: maar uit bed gegaan na vannacht om het half uur a uur wel een keer op de wekker gekeken te hebben. Niet omdat ik niet kon slapen, want dat ging prima. Alleen kwam niet echt goed in me slaap dus werd zeer geregeld wakker.
Maarja voordeel is dat je niet wakker gemaakt wordt door je wekker. Eerst maar aan het ontbijt in het hotel, want dat was bij de prijs inbegrepen blijkbaar. En het ontbijt was goed te doen. Edwin heeft zich te goed gedaan aan wafels en gekookte eitjes en ik aan pannenkoeken en een boterham(en ja ook een ei)
Daarna met de trein op naar de camperverhuur. De trein is erg makkelijk. Hij stopt een straat van ons hotel af en op 10 minuten lopen van de camperverhuur. En dat voor 5 dollar. Beter dan 65 dollar te betalen voor een taxi die je dan voor de deur afzet.
Bij de camperverhuur waren we de eerste die aan de beurt waren. Gelukkig waren we lekker vroeg, want daarna kwamen er nog 4 stellen/gezinnen hun camper op halen.
Na alles doorlopen te hebben, de ene kras aan de buitenkant gemeld te hebben en medelijden te hebben met de verhuurster(ze had namelijk erg last van ochtendmisselijkheid. Ze is zwanger van de tweede en ze denkt dat het een meid wordt. Ze was bij haar eerste dochter ook zo misselijk. Dus weer een reden om te denken dat wij toch een jongen krijgen, :P) zijn we op pad gegaan met de camper.
Edwin rijdt voorlopig. Ik weet niet of ik het wel echt ga durven. De camper trekt nogal aan het stuur bij ieder hobbeltje in de weg en de bochten lijken me helemaal niks. Maarja we zijn pas 1 dag op pad dus wie weet.
Onderweg zijn we langs de kust gestopt om wat foto's te maken en naar de vele pelikanen te kijken die op een rots voor de kust zaten. En precies op het moment van fotografen vlogen een groot aantal pelikanen op en vlogen over Edwin een rondje en weer terug naar de rots. Erg gaaf om te zien.
Inmiddels zijn we in Marina aanbeland en hebben we het laatste plekje op de camping genomen. We hebben een halve aansluiting. Maar dat is stroom en water. Meer hebben we nu niet nodig. (Weet ook ff niet wat we dan nog meer kunnen krijgen?)
Hier op de camping zie je echt de meest uit een lopende campers. Achter ons staat een busje waarover we ons ten zeerste afvragen waar de 3 jongens dan slapen? Want hij is propvol met spullen en een keukentje aan de achterkant. Maar aan de overkant staat een camper zo groot dat het bijna op een huis lijkt. Afgezien van de pickup die er aan de voorkant onder hoort.
We hebben boodschappen gedaan bij de Safeway en Walmart. Beide supermarkten. Edwin keek zijn ogen uit. Met name bij de Walmart. Die verkopen werkelijk waar alles in 1 winkel. Van alles wat je bij ons in een normale supermarkt vindt tot kleren voor iedereen, babystoeltje voor in je auto, fietsen en autobanden. Je zal het maar allemaal tegelijk nodig hebben.
Inmiddels is het hier 20:15. Morgen gaan we naar Monterey en naar het aquarium wat daar zit. Hier willen we heen zodra hij open is. Dit zodat we daarna verder kunnen rijden naar Santa Maria. En dan zien we wel weer waar we terecht komen. Voor nu laat ik het hierbij. Groetjes aan iedereen daar.

• 07 September 2014 - 08:45

Sasja :

Jaloers!! Monterey aquarium is echt een begrip. Staat hier ook nog hoog op het verlanglijstje. Heel veel plezier daar in de States.

• 07 September 2014 - 15:35

Lydia:

Hoi Maria en Erwin wat een belevenissen nu al en dan staan jullie nog maar aan het begin!!
    Heel veel plezier en genieten ook van elkaar ....doei