Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Edwin en Maria - WaarBenJij.nu

Hollywood

Blijf op de hoogte en volg Edwin en Maria

10 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag nogmaals proberen er wat meer foto's op te plaatsen. Het is geweldig mooi foto's maken met de nieuwe camera van Edwin. Alleen de foto's zijn ook een stukkie groter qua mb.
Het is helaas niet gelukt op deze site. Ik heb ze wel op mijn facebook site gezet. Dus kijk gerust daar naar de foto's.

Maar over vandaag.
Vanmorgen op aanwijzingen en uitzoekerij van gisteravond naar een parkeerplaats gereden waar we onze caravan kwijt zouden kunnen en dan met de bus/metro naar Hollywood zouden kunnen gaan.
Nou die parkeerplaats was er. En echt groot ook. Maar wij waren niet de enigste die daar gebruik van wilde maken. Het hele parkeerterrein was vol. Afgezien van de plekken die bezet waren voor de mensen met een vergunning tot 11uur. En gezien het feit dat het pas half 10 was, was dat wel heel lang wachten. Dus op zoek naar een plekje buiten het parkeerterrein. Nou met een auto is dat al lastig, laat staan met zo'n groot ding. Uiteindelijk maar terug gereden naar de parkeerplaats na ruim 30 minuten rondjes rijden en dan maar wachten tot 11uur. Want dan mogen we wel parkeren op de vergunningsplekken. Maar laat er nou toevallig 2 mensen over het parkeerterrein lopen en niet richting de bussen. Dus ik ben uitgestapt en ben ze gevolgd om te kijken of ze echt weg gingen. En EUREKA!! ze gingen echt weg. Dus ik seinde Edwin in dat hij naar het plekje moest komen. Oke en op een plekje waar een auto prima in past, is het toch wat lastiger om een camper in te krijgen. Maar mag ik even zeggen hoe BLIJ ik ben dat Edwin weet hoe hij moet rijden in dat soort grote wagens. Nou hij moest een aantal keer steken, terwijl een man in een pickup truck zat toe te kijken(waarschijnlijk denkend: dat lukt hem toch NOOIT, nou dan kent bij mijn schatje nog niet) maar het is Edwin gelukt. Precies er midden tussen in. Zit nu te denken dat we een foto hadden moeten maken, maar jullie moeten ons maar geloven. Tussen de auto links van ons kon je niet meer lopen(gelukkig zat de passagierskant naar ons toe) en aan de andere kant kon je er nog net tussen(daar zat wel de bestuurderskant). Maar dolblij met een plekje en nog gratis ook. Dus op naar de metro en op naar Hollywood.
We hoefden maar 2 haltes en stapten midden in de walk of fame uit. Dat is de straat waar alle gouden sterren op in de stoep liggen met de namen van alle bekende film, tv sterren. Nouja bekende? Wij kenden er een stuk of 10. Voor ons dus wat minder bekend.
Een stuk verder de straat is kwamen we de hand/voet afdrukken van bekende sterren tegen die in het cement zitten. Wel apart om te zien dat Robert de Niro net zulke kleine handen heeft als ik. En dat Edwin zijn handen een stuk groter zijn dan die van Johnny Depp.
Er liepen genoeg toeristen die blijkbaar wel iedereen leek te kennen, want er werd veelvuldig gefotografeerd met handen en voeten op de grond.
Nadat we naar het einde van de straat gelopen waren ging we op zoek naar de welbekendste bezienswaardigheid van Hollywood. Tenminste voor ons. Het was nergens aangegeven, dus bij toeval zag ik de letters boven op de berg staan. Na een aantal trappen omhoog te zijn gegaan in een soort van winkelcentrum kwamen we terecht bij alle andere toeristen die ook op de foto wilde met de letters. Nou zonder telelens zijn de letters niet te zien op je foto. Want ze zijn echt nog een heel eind ver weg. Maar goed we hebben het Hollywood bord gezien, dus voor ons zat het er op. Wij zijn gewoon geen echte toeristen die 2 uur lang in een bus gaan zitten en langs alle bezienswaardigheden worden gereden. Wat we wel nog, soort van, mee gekregen hebben is dat er een bekend iemand een nieuwe ster kreeg op de stoep. We liepen er al eerder langs en toen was alles al afgezet. Nou wij hadden totaal niet door wat daar zou moeten gebeuren, maar toen we er later nogmaals langs liepen werd er veelvuldig Charlie Charlie geroepen. Nou we hebben Charlie gezien en gefotografeerd, maar ik wilde eigenlijk vragen. Charlie WIE? Want ook deze persoon herkende wij niet. Later bleek dat er een nieuwe ster lag voor Katey Sagal. Ook niet bekend voor ons. En wat blijkt nou. Het was Charlie Hunnam(? oke) en blijkbaar was Katey er ook. Alleen niet gezien. En Charlie en Katey spelen in Sons of Anarchy. Ik nog nooit van gehoord Edwin wel. Dus we hebben ons portie bekende sterren weer gehad.
Daarna zijn hebben we gelucht bij onze favoriete eet gelegenheid: Subway. Wat is het toch een mooi concept. Of je nou in Australie, China, Nederland of Amerika bent. Alles smaakt precies hetzelfde. IDEAAL. Alleen hebben ze hier iets meer groentes om uit te kiezen dan in Nederland. Maar dat zag er niet heel veel aantrekkelijker uit, dus voor ons gewoon ons eigen recept.
Rond 14:00 terug gegaan naar onze camping waar we nog heerlijk gebruik gemaakt hebben van het zwembad.
Daarna naast de camper op een stoel neer geploft met het idee heerlijk ontspannen een boekje te lezen ofzo. Alleen kwamen we er ineens achter dat we een dag voor op schema liggen. Uh oke. Ipv van 2 hele dagen Los Angeles hebben we er maar 1 gebruikt. Dus nu hebben we nog een dag over. Na veel gezoek op internet heeft Edwin een museum of science gevonden in Los Angeles waar we morgen heen gaan. Daarna pakken we een camping op de rand van Los angeles en de 11de zullen we stoppen in Barstow. Want we hebben pas de 12de een plekje gereserveerd in Las Vegas.
Goed dit was het weer voor vandaag. Tot snel.
PS mag ik nog even zeggen dat we HEEL blij zijn met de Nederlands tomtom. Ook al spreekt hij sommige steden op de meest grappige manieren uit en heeft hij het over kilometers ipv mijls, maar toch wel fijn of gewoon goed de weg gewezen te worden.

• 10 September 2014 - 21:52

Ton En Nel:

goeiedag vakantie gangers we vroegen ons net af(onder het eten)of je nog wat aan de tomtom heb uit nederland met de kaart van de vs ,goede reis met jullie mooie tour door amerika.